Vrienden van de BAK

De volgende personen zijn VRIEND VAN DE BAK 2021 - 2022

Wil je meer weten over deze actie of ook Vriend van de BAK worden? Klik dan hier

John Meeuwissen
Stan de Graaf
Nancy Giesbergen
Mark Verheijen
Robbert Janssen
Marcia Meeuwissen
Jack Huybregts
Yvonne Huybregts
Richard Huijbregts
Thomas van Gool
Ella Snoek
Bert Suijkerbuijk
Reinoud van Overveld
Koen Dielemans
Annie Jorissen
Ingmar Muller
Geert Verdaasdonk
Betina Verdaasdonk
Rolph Kavelaars
Jos Sweep
Herman Emaus
John van den Berg
Jos Jansen
Nancy Bastiaansen
Joost Koolen
Halinka Koolen Delrue
Oliver Delrue
Sjack Vissers
Mark Marijnissen
Julian van Paeschen
Addie Korsten
Ton de Peijper
Stefan Schreiner
Marco van Hassel
Ad van der Vorst
Joke Ipenburg - van Beek
Annie Jorissen
Claudia Vissers
Arjan van Gils
Pieter Musters
Rian Musters
Jeroen Magielse
Huub Meulemans
Youp Meeuwissen
Denise van den Berg
Jessie Halters
Jacqueline Andrik - Claassen
Lars Lauwen
Daan Rovers
Marco van Ginneken
Dennis Jongenelis
Marit Jongenelis
Ravi Jongenelis
Antal en Ellen
Johan van de Vijver
Rein Schneijdenberg
Rick Mutsaers
Erik van Gils
Joost van de Sande
Paul van der Veeken
Jan van den Goorbergh
Inge Verheijen
Laurens Beks
Dijo van Gils
Nel Meeuwissen
Toon Sweep
Ine Sweep
Willem Halters
Prins Woud LVI
Ben van de Most
Joop van den Ende
Sander van Gils
Raoul van Aert
Stefan van Loenhout
Thierry Aartsen
William Dielemans
Hans Ras
Caroline van Ham
Kees Dielemans
Johan Kuijpers
Stephan Rasenberg
Sylvia Vincenten
Brigitte van de Pluym
Leon Nagelkerke
Reinier Nederhoed
Huib Jansen
Peter de Graaf
Ingrid de Graaf
Dré van Ham
Jan Boomaars

Bijgewerkt t/m 30 april 2022

 

 

  • BAK Kalender

Hoofd- en websitesponsoren

  • Hoofdsponsor Aartsen
  • Hoofdsponsor Wilko Fruit
  • Bellance
  • Marktzicht
  • Brand Webdesign & Webhosting

Vanaf september 2021 is een nieuwe commissie van start gegaan binnen de BAK van Boemeldonck: de BAK-communicatiecommissie.

Deze commissie heeft als hoofddoel de communicatie vanuit de BAK voor, door én met de diverse doelgroepen nog effectiever te laten verlopen. Hoe kun je de verschillende doelgroepen het beste bereiken, via welke middelen, met welke boodschap, door wie en wanneer?

Groepsfoto communicatie web2

De communicatiecommissie heeft zowel een adviserende rol richting het BAK-bestuur en de diverse commissies, als een uitvoerende rol. De kerntaak: communicatie. Hierbij focus op de boodschappen die worden verzonden voor, door en mét de diverse doelgroepen via de verschillende BAK-kanalen (van BAK-website tot de social kanalen). Hierbij snel inspelen op de laatste trends. Want het vakgebied verandert razendsnel. Een mooi voorbeeld hiervan is het onlangs gelanceerde TikTok-kanaal van de dansmarietjes. Daar zit de jonge doelgroep, dus zorgt de commissie dat ze daar ook zichtbaar en actief zijn met leuke, grappige content die een uniek kijkje achter de schermen geeft. Maar denk ook aan de nieuwe Instagram- en Facebook-kanalen in beheer van het nieuwe trio. Hierbij geeft de commissie letterlijk de touwtjes uit handen en de vrijheid aan de grootvorst en hofdames om zelf content te maken en te plaatsen om de volgers mee te nemen in hun avontuur.

Dit zijn mooie voorbeelden van de zogenaamde “quick wins” die de commissie voor dit seizoen heeft geformuleerd. Net zoals onder andere het opzetten van een contentkalender, nieuwe formats voor de social mediakanalen, een basis huisstijlgids en een goede interne afstemming met de overige commissies. Focus op een goede basis en dan volgend seizoen doorpakken met een nieuwe strategie is het credo.

“Als je communicatie echt goed wilt wegzetten is een Strategisch Communicatieplan een must, waarbij de focus ligt op een lange termijnvisie met focus op een strategische marketing- en communicatie aanpak. Maar dit kost tijd. Vanaf maart 2022 gaan we hiermee van start. Hierbij gaan we o.a. in gesprek met de diverse doelgroepen, maken we een doelgroep analyse, formuleren we doelen en komen met aanbevelingen voor doorontwikkelingen in de toekomst. Denk hierbij ook aan advies over o.a. inzet interne communicatie en communicatie over besluitvorming richting clubs bijvoorbeeld. Want, communicatie is meer dan alleen externe communicatie. Ook gaan we “gluren bij de buren.” Zo willen we graag nog eens in gesprek met de communicatiecommissie van Corso Zundert, Brabantsedag Heeze en Kielegat. Hoe pakken zij de communicatie aan? Wat werkt? Wat werkt niet? Laten we ook vooral zelf niet altijd het wiel willen uitvinden, maar ook op dit gebied de verbinding zoeken. Ook gaan we aan de slag met de (visuele) identiteit,” licht Maartje van Hees toe. Per jaar wordt de strategie geëvalueerd en aanscherpt waar nodig.

De commissie hoopt ook een bijdrage te leveren om de verbinding met vooral de jonge Boemeldonckers te versterken door middelen en boodschap nog beter af te stemmen op de behoefte en het mediagebruik. Dit alles in een herkenbare, consistentste stijl. “Je kunt nog zoveel tijd en energie steken in een boodschap, maar als je die vervolgens verspreidt via een kanaal waar je doelgroep niet actief is komt het niet over. Daarom denken we goed na over de contentstrategie. Via welke kanalen gaan we wat aan wie wanneer en hoe communiceren? Dat is eigenlijk de hoofdformule die we overal op toepassen,” vervolgt Maartje.

De BAK-communicatiecommissie bestaat uit diverse Boemeldonckers. Addie Korsten (senaat, Balken), Robbert Janssen (bestuur), Stan de Graaf (bestuur), Maartje van Hees (President, Zimkus), Judith Korving-Adriaansen (Lolmakers), Ward Monne (Kwêkers), Sofie Pelkmans (Zotte Duvelkus), Sander Vissers (Nachtbraokers), Marc Hufkens (Zimkus), Manon Vissers (Spetters), Ellen van Haperen (Spetters), Freeke van Gils (Piendroad), Eline Halters (Spetters), Marcel Korving (Lolbroeken), Isabel Pijnappels (Biks mengmix) en Bas Zuidema (Boemelbende). Allen hebben ze hun eigen expertise en werken ze in diverse teams. Van teams die meer strategisch nadenken over de marketing-en communicatie aanpak op langere termijn tot uitvoerende teams op het gebied van video, fotografie en contentcreatie.

Daarnaast is de wens om in de toekomst te werken met twee poules: een poule met fotografen en een poule met grafisch designers. Deze kunnen worden benaderd voor grotere projecten en campagnes. Hiervoor zijn ze nog op zoek naar Boemeldonckers die het leuk vinden om hier een bijdrage aan te leveren. Interesse? Meld je dan aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg jij ons al? 

Instagram Boemeldonck https://www.instagram.com/bakvanboemeldonck/

Instagram Prins & Hofdames https://www.instagram.com/prins_hofdames_boemeldonck/

Instagram Dansmarietjeshttps://www.instagram.com/dansmarietjes_boemeldonck/

Facebook Boemeldonck https://www.facebook.com/boemeldonck

Facebook Prins & Hofdames https://www.facebook.com/search/top?q=prins-hofdames-boemeldonck

TikTok Dansmarietjes //www.tiktok.com/@dansmarietjesboemeldonck">https://www.tiktok.com/@dansmarietjesboemeldonck

YouTube Boemeldonck https://www.youtube.com/bakboemelvideo

Website BAK van Boemeldonck: www.boemeldonck.nl