Hoe organiseer je de financien binnen je carnavalsclub?
Onderdeel cursus Bestuur en Organisatie
Voor wie is deze cursus?
Het bouwen van een carnavalswagen is uiteraard fantastisch! Met zijn allen lekker bouwen in de schuur aan die geweldige creatie voor de optocht! Maar wat als nu opeens blijkt dat de kas leeg is? Het geld is op, terwijl dat ijzer toch echt gekocht moet worden om verder te kunnen met die wagen? En dan moeten er eigenlijk ook nog pakken gekocht worden?!
Het goed regelen van de financiën is belangrijk voor het bouwproces van iedere wagen. Wil je meer weten over vragen als: wat zou een carnavalswagen nou eigenlijk kosten? Waar moeten we allemaal aan denken? Hoe houden we onze financiën inzichtelijk? En hoe zorgen we voor voldoende inkomsten? Schrijf je dan snel in voor deze cursus! Alle facetten van het penningmeesterschap binnen een bouwclub komen aan bod.
Vanaf welke leeftijd mag je je inschrijven?
Vanaf 14 jaar kun je je inschrijven voor deze cursus. Het is een cursus voor zowel beginnende clubs als voor clubs die al wat langer bouwen maar bijvoorbeeld graag wat tips en tricks willen over het organiseren van de financiën binnen hun club.
Wat verwachten wij van jou?
Carnaval is een feestje dus wij verwachten van jou dat je enthousiast bent en er samen met ons een leuke en leerzame avond van wilt maken. Wij zullen zorgen voor een afwisselend programma waar jouw input zeker gevraagd zal worden. Dus we gaan niet te lang naar presentaties luisteren, maar samen aan de slag om de financiën van een carnavalsclub op orde te brengen!
Wat kost het?
Een carnavalswagen is al duur genoeg, dus deze cursus is helemaal gratis en hoeft niet in jouw begroting opgenomen te worden.
Wanneer en waar is het?
De cursus bestaat uit één bijeenkomst. De locatie van de bijeenkomst is Overveldsestraat 8, 4841 KX in Prinsenbeek. De cursus vindt plaats op DATUM VOLGT van 18.30u tot 21.30u.
Wat ga je leren?
Tijdens deze cursus zullen we inzoomen op het organiseren van de financiën binnen een carnavalsclub. We maken samen een begroting waarbij we enerzijds uitvoerig stil staan bij manieren om inkomsten binnen te halen en anderzijds uitvoerig kijken naar de verschillende kostenposten en manieren om deze te beheersen. Daarnaast staan we ook stil bij praktische zaken als: hoe behoud ik het overzicht over alle inkomsten en kosten? En wat zijn de voor- en nadelen van een bankrekening op naam van de club? Aan het einde van de cursus weet jij hoe je de financiën binnen jouw club kunt regelen zodat er meer tijd overblijft voor het bouwen in de schuur!
En verder…
Na de cursusavond is het aan jou om alle tips en tricks uit de cursus toe te passen binnen jouw club. Iedere club is anders, dus bespreek samen met jouw clubgenoten wat de beste manier is voor jullie om voor inkomsten te zorgen en de financiën binnen jouw club te organiseren. Om jullie op weg te helpen krijg je van ons een Excel template mee die je kunt gebruiken voor het inzichtelijk maken en houden van jullie clubadministratie. Heb je na de cursus toch nog vragen? Wij blijven, ook na de cursus, beschikbaar om deze te beantwoorden.
Door wie wordt de cursus gegeven?
De cursus wordt gegeven door Niels Bakker, Fabian van den Brand, Daniël Oomen en Tom Voesenek.
Begint het al te kriebelen? Schrijf je dan nu in!